Las quejas de la Iglesia provocan el cambio de nombre del ´Birracrucis´

0


La fiesta alcohólica que el año pasado se denominó Birracrucis y que se celebra durante las fiestas patronales de Inca pasará a denominarse este año Maratón de la Birra. El Ayuntamiento asegura haber recibido muchas quejas de vecinos que piensan que el nombre ofende a sus creencias. José Pastor, concejal de Fiestas, dice que ha recibido "una protesta formal de los párrocos y de los sacerdotes católicos de la ciudad".
Aunque el Ayuntamiento no es el promotor de dicho evento ha comunicado a los jóvenes que lo organizan que debería cambiarse el nombre. Pastor informa que "este año se celebrará el día 27 de julio y no ha habido ningún problema en cambiarle el nombre".

El edil explica que "esta fiesta nació de un grupo de jóvenes de Inca que antes la celebraban en Alcúdia. Aprovechaban sus vacaciones para verse y hacer un recorrido de bares, al principio fue un grupo de amigos y poco a poco creció. El año pasado decidieron hacerlo en Inca".
El Birracrucis de 2012 consistió en un recorrido por diferentes establecimientos de bebidas con acompañamiento musical. Pastor indica que comienza por la mañana con una merienda en la que se entrega a los jóvenes una mochila con unas gafas de sol, una camiseta y otros artículos de broma, así como un carnet que se les sella en cada bar al que acuden".
Santiago Cortés, sacerdote inquense, sostiene que "el nombre es una burla al Vía Crucis, una tradición cristiana que, precisamente en Inca es uno de los actos más importantes y seguidos de la Semana Santa. Es atacar a las personas creyentes en sus sentimientos. No sé qué pasaría si le pusieran, por ejemplo, ´Mahomabirra´. No creo que se atrevieran. Y conste que tampoco me gustaría. Pienso que se debe respetar a todo el mundo". El clérigo sostiene que deberían haberle puesto otro nombre pero aun así opina que "este tipo de fiestas no son precisamente un buen ejemplo. Entendería que se organizara una cata de cervezas, que defendiera un consumo responsable, pero no una bacanal de consumo de alcohol".
http://www.diariodemallorca.es/part-forana/2013/06/18/quejas-iglesia-provocan-cambio-nombre-birracrucis/853756.html



RESPOSTA PER PART DE BIRRZCURZIS:

bon dia BIRRACRUZER@S, avui demati tots heu vist sa noticia des DIARI DE MALLORCA a on mos posen “CONTENTS” a nes BIRRACRUZIS, i com a fundador i creador, supos que me toca xerrar.

primer de tot, es psm, i en Santiago Cortes ( sacerdote de inca ), antes de xerrar de lo que no saben, crec que mho haurien de demanar a jo, no anar a s´ajuntament a fer preguntes a l´aire per crear polémica, perque amb jo nigu ha xerrat, ni mha demanat,

segon, es BIRRACRUZIS no n´enten de política ni de religio ni de tot aixo, i ara no será es moment de que entrem a un debat, perque mos toca un peu si s´ajuntament es blau, vermell, verd o des color que volgueu.

Tercer, sa meva predina com sa mayoría de ses nostres predines INQUERES, estan a favor des BIRRACRUZIS, i ni prop fersi pensen que mos en reim de sa religio, y ben contentes se posaren l´any pasat quan en TONI BALLADOR les va anar a donar 2 besos quan mos va fer de PREGONER des BIRRACRUZIS.

quart, digueume una festa de poble a on se acabin es TICKETS amb 2 dies de posarlos a sa venda…, crec que aixo es una prova mes que palpable de que ses coses se fan be, perque una festa que comença amb 20 persones al 2006, i ara nhi hagui 500, i a damunt donin ambient a INCA, facin gasto a nes bars d´INCA, i Animin ses festes amb música, xaranga, i renou, es lo que tothom vol a nes seu poble, o no??

Sa meva intencio i sa de cada any es montar una festa a on tots puguin participar, una festa diferent, que se respira molt bon ambient, divertida i inolvidable, a on tu te financies sa teva festa,

Jo com a bon INQUERO que som, l´any pasat vaig xerrar amb s´Ajuntament per demanar permis per poderho fer a INCA, s´exit va ser tan gross que aquest any, ens demanarem si ho podria tornar a fer a INCA, i hem hagut d´augmentar plaçes, i tota sa gent que no ha pogut arribar a temps, no pasa res, sap que l´any que ve se fara sigue a INCA, A POLLENÇA, A BUGER, O A ON EL BON JESUS VA APRENDRE A FER DE FUSTER, PERO SE FARA!!!

Es nom esta REGISTRAT de fa ANYS “ BIRRACRUZIS” ( que no es BIRRA CRUCIS ), i simplement es puesto a on se fa es a nes MEU POBLE!! Res mes.

I donar ses gracies a s´ajuntament d´INCA que ell mos ha ayudat amb ses coses basiques perque tot anas correcta x ses festes des seu poble, com som barreres, policia, banys portatils i 4 coses mes perque tot vagi be!!!

i tambe donar ses gracies a tots es 10 BARS INQUEROS, que participen a nes BIRRACRUZIS, perque sense ells aixo no seria posible.

Ames de tots voltros, que sense voltros no hi hauria BIRRACRUZIS!!

GRACIES A TOTS i PREPARATS PER UN GRAN FESTIVAL!!!!