Com va passar Bill Gates de treballar en un garatge a convertir-se en un magnat mundial? Per què el nom de Nike sol identificar-se amb el treball clandestí i l'explotació laboral? Per què algunes de les marques més respectades del món s'estan veient assetjades per virulentes campanyes en contra? Què significa tot això en el context del màrqueting actual i de la globalització? I què ens diu sobre el futur de les nostres comunitats i del món en què vivim?
Aquest llibre és, a parts iguals, fruit de la investigació periodística i de l'observació del nostre entorn comercial. La seva missió, en principi, és explicar la irritació que amplis sectors de la societat estan començant a sentir contra les grans marques, així com demostrar que les multinacionals han militaritzat als seus oponents. De passada, ens convida a un periple fascinant: des de les més luxoses botigues de roba de les grans ciutats a certs tallers d'Indonèsia en els que el treball es converteix en degradació, des dels grans centres comercials nord-americans fins els quarters dels activistes que atempten contra les tanques publicitàries o dels pirates informàtics que han declarat la guerra a les multinacionals que violen els drets humans a Àsia. A través d'un enfocament lúcid i honest, Naomi Klein desemmascara a l'anomenada «nova economia» i revela la manera en què ha incomplert totes les seves promeses. I per això no només utilitza anècdotes sempre provocatives i sovint hilarants, sinó que també ens descobreix minuciosament les raons d'aquest nou activisme contra les grans empreses, un moviment a escala mundial que ja s'està convertint en una veritable força sociopolítica amb la qual caldrà començar a comptar.
0 comments:
Publicar un comentario