Espaidansa Inca; Informació i entrevista a la directora

0

Espaidansa en un local situat al número 15 del carrer Sta. Teresa , una de les darreres travesses de l’Avinguda Colón.
Amb el temps, hem ampliat l’oferta, de manera que ara s’hi fan classes de gairebé tot tipus de dansa: clàssica, moderna, contemporània, oriental, sevillanes, salsa i també Pilates.
L’acadèmia està oberta a totes les edats i nivells, així que permet un progrés continu dels ballarins, curs rera curs.
Per tal d’afavorir l’acostament al món de la dansa, la matrícula és gratuïta i es permet fer una classe de proba, així com també escollir entre dos o tres dies per setmana, a partir dels més grandets.



Entrevista a Sebastiana Juan Ferrer, la directora d'Espaidansa Inca



QUAN DE TEMPS FA QUE ET DEDIQUES AL BALL?

Quan tenia 6 anys li vaig dir a la meva mare que volia anar a dansa com a activitat extraescolar i, des llavors ençà, no ho he deixat mai.

Vaig continuar la meva formació a una Acadèmia on vaig aprendre gran part del que sé i als 18 anys, vaig finalitzar els estudis de dansa al Conservatori de Palma.

Mentre cursava els meus estudis universitaris i començava a donar classes de ballet, vaig formar part de les companyies “Saco de Gatos” i del “Ballet Jove Mallorca”. Varen ser uns anys de molta dedicació però també molt gratificants.

Ara em dedic només a l’ensenyança.



PER A MOLTS DE JOVES EL BALL ÉS UNA ACTIVITAT QUE ELS FA VERGONYA PRACTICAR, QUE ES POT FER PER SOLUCIONAR AQUEST TEMA?

Tens raó, hi ha moltes més nines que nins que ballen, això passa perquè no coneixen a fons les possibilitats i els avantatges del ballet. S’hauria de anar canviant la percepció que es té de la dansa: hi ha gent que encara creu que és “cosa de nines”.

Se n’hauria de donar més difusió als mitjans de comunicació i donar-li la importància que es mereix i que, de fet, té a altres països. Per a mi, és un mitjà d’expressió artística tan ric com la música o la pintura i, a la vegada, també és una activitat que implica un gran esforç físic i mental.



ALGUNA PERSONA MÉS DE LA TEVA FAMÍLIA ES DEDICA A BALLAR?

No, jo som la primera, però esper no ser la darrera.



QUE ET VA ESTIRAR A DEDICAR-TE A QUESTA PROFESSIÓ?

M’agrada molt fer feina amb els infants i joves, veure com aprenen i evolucionen. Ho passam bé, ells i jo. No puc imaginar-me fent una altra cosa.



QUE DIFERENCIA EL TEU CENTRE D’UN ALTRE?

No t’ho sabria dir perquè desconec el funcionament dels altres centres. Només et puc dir que a Espaidansa els nins i les nines aprenen a ballar, a escoltar la música, a conèixer el seu cos, a treballar i coordinar-se amb altres, a autosuperar-se amb esforç continuat, a seguir una disciplina…



TROBES QUE EL BALL TÉ UN LLENGUATGE PROPI?

Sí, evidentment. Es tracta d’expressar sentiments o contar qualsevol història a partir dels moviments del cos, al ritme d’una música.

A més, té l’avantatge de ser un llenguatge universal, a l’abast de tothom, sigui quin sigui la seva llengua, la seva edat, la seva cultura...


T’ÀGRADA MÉS COREOGRAFIAR O DEIXAR QUE EL TEU PROPI COS SENTI LA MÚSICA?

Depèn del moment, si he de ballar per a mi, m’agrada improvisar, però si he d’ensenyar als meus alumnes, he de pensar més les passes adequades per a ells.



QUIN BALLARI DELS ÚLTIMS ANYS ÉS EL QUE MILLOR BALLA?

És una pregunta difícil perquè n’hi ha molts i de molts bons. A mi m’agrada molt na Svetlana Zakharova i en Vladimir Malakhov, i d’espanyols na Tamara Rojo i n’Angel Corella.



QUE LI FA FALTA A INCA PERQUÈ ES PUGUI DONAR MÉS VISIBILITAT AL BALL?

Sens dubte, un teatre. No és necessari fer una obra gran i costosa, sinó que un teatre com, per exemple, el de Lloseta bastaria. S’hi podria fer dansa, teatre, ciema, concerts... Donaria vida a la ciutat. Seria meravellós!



SI FOSSIS BATLESA D’INCA QUÈ CANVIARIES PER MILLORAR LA CIUTAT?

Mira, l’altre dia anava amb el meu fill caminant cap a l’escola, com sempre esquivant merdes de ca, i em va dir que li agradaria viure en un lloc més net i menys “romput”.

Francament, pens que té raó, està tot molt brut i deixat. No és que doni tota la culpa a l’ajuntament, sinó que els habitants també en som responsables: no cuidam el que és nostre perquè no som conscients que tot allò que és públic s’ha pagat amb els doblers de tots. Crec que si es posasen multes a tots els qui embruten i no respecten el que és de tots, es podrien fer una parell de parcs més.

Si jo fos batllessa (cosa totalment improbable) ampliaria la zona peatonal i faria carrils bici. Segur que hi guanyaríem en qualitat de vida. De fet, Inca és una ciutat prou petita com per poder anar caminant per tot.



SI POGUESSIS BALLAR AMB QUALSEVOL PERSONA, QUI TRIARIES?

Sense cap dubte a en Mikhail Baryshnikov.


Espai dansa Inca
Carrer de Santa Teresa, 15
07300 Inca, Illes Balears
Teléfon: 971507900

Horari per informació es de 17:00 a 19:30